ad2
Ο γνωστός ισπανικός όμιλος Zara βάζει λουκέτο στα καταστήματα Uterqüe
στην Ελλάδα, καθώς παρουσίαζαν ζημίες εκατομμυρίων και το 2011 και το...
2012. Η ισπανική αλυσίδα δεν κατάφερε να αναστρέψει το σερί της
αρνητικής πορείας των τελευταίων ετών της κρίσης, γεγονός το οποίο
οδήγησε το….
μητρικό όμιλο στην απόφαση να βάλει οριστικό «λουκέτο» ακόμη και στα
δύο τελευταία καταστήματα που λειτουργούσαν στα εμπορικά κέντρα Golden
Hall και Τhe Mall Athens, εξυπηρετώντας πλέον το ελληνικό καταναλωτικό
κοινό, ως προς τα προϊόντα της Uterque, αποκλειστικά και μόνο από το
internet.
Η Uterqüe παρουσίασε ζημίες 3,3 εκατ. ευρώ το 2012, από περίπου 2
εκατ. ευρώ το 2011, ενώ μειώθηκε κατά 38% ο κύκλος εργασιών της,
φτάνοντας τα 2,4 εκατ. ευρώ, όταν το κόστος πωλήσεων ήταν στο 1,4 εκατ.
ευρώ.
Μία από τις αιτίες που οδήγησαν τελικά και στο οριστικό λουκέτο,
αποτέλεσε το γεγονός ότι η έναρξη της λειτουργίας των Uterque στην
Ελλάδα συνέπεσε με την αρχή της κρίσης: Η εταιρεία, η οποία διαθέτει τις
ακριβότερες σειρές του ομίλου Inditex σε γυναικεία αξεσουάρ κυρίως αλλά
και ρούχα, ήλθε στη χώρα μας στα τέλη του 2008 κι έκτοτε δεν κατάφερε
να ορθοποδήσει. Kι αυτό παρά τις κινήσεις αναδιάρθρωσης που έγιναν μέσα
στην κρίση από την ελληνική διοικητική ομάδα και για τις 8 αλυσίδες του
μεγαλύτερου ΄΄παίκτη’’ στο εγχώριο λιανεμπόριο ένδυσης (Ζara, Massimo
Dutti, Bershka, Stradivarius, Zara Home, Pull & Bear, Oysho,
Uterque) με συνολικά 154 καταστήματα. Aξίζει να σημειωθεί εδώ ότι ο
όμιλος Inditex καταγράφηκε ως ο πρώτος στο εγχώριο λιανεμπόριο, ο
οποίος προχώρησε σε γενναίες επαναδιαπραγματεύσεις των μισθωμάτων του,
ήδη από το 2009, σε μία προσπάθεια μείωσης του κόστους, ενώ δε δίστασε
από την αρχή της κρίσης να κλείσει τα λιγότερα αποδοτικά ή ζημιογόνα
καταστήματα.
Από την άλλη όπως δημοσιεύει το protothema.gr, καλύτερη πορεία στην
Ελλάδα έχει πλέον η μεγαλύτερη αλυσίδα, τα καταστήματα Zara, τα οποία
επίσης μετά από τις ζημιές των περασμένων ετών της κρίσης, πέρασαν στην
κερδοφορία κατά την προηγούμενη χρήση,. Ετσι στη χρήση 2012/ 2013 η
αλυσίδα είχε μεν μείωση του τζίρου της στα 180,7 εκατ. ευρώ από 196
εκατ. ευρώ, ωστόσο παρουσίασε κέρδη πρό φόρων ύψους 1,5 εκατ. ευρώ από
ζημιές 6 εκατ. ευρώ.