| ]

ad2

Μακεδόνας ο Μέγας Αλέξανδρος, μακεδονικός και ο μουσακάς... Έτσι τουλάχιστον ισχυρίζεται ο Σκοπιανός φόργουορντ των Ατλάντα Χοκς, Πέρο Άντιτς, ο οποίος «έφαγε ψωμί» στην... Ελλάδα, αλλά φαίνεται ότι, μόλις πέρασε την άλλη πλευρά του Ατλαντικού, «ξέχασε» το παρελθόν του στη χώρα μας... Ο πρώην άσος του Ολυμπιακού, με τον οποίο αναδείχθηκε δις πρωταθλητής Ευρώπης, κάνει μια νέα καριέρα στο NBA, με τη φανέλα των Ατλάντα Χοκς. Μιλώντας στο «Atlantamagazine», αναφέρθηκε στην πατρίδα του, στα παιδικά του χρόνια, στα τατουάζ του, αλλά και στην απόφαση του να ακολουθήσει το... αμερικανικό όνειρο.
Ακολουθεί η συνέντευξη:

Όταν ήσουν παιδί, η Μακεδονία ήταν κομμάτι της Γιουγκοσλαβίας, έτσι δεν είναι;

"Ναι, αλλά μιλούσαμε τη δική μας γλώσσα. Θα έπρεπε, βέβαια, να μιλάς και τα σέρβικα".

Πόσο χρονών ήσουν όταν διαλύθηκε η Γιουγκοσλαβία;

"Ήμουν περίπου εφτά. Μετά την πτώση της Ενιαίας Γιουγκοσλαβίας, συνέβη ότι και με τη Σοβιετική Ένωση, δημιούργησαν νέες χώρες όπως η Βοσνία, η Κροατία. Θα μπορούσαμε να πούμε ότι είναι μια νέα χώρα".

Είναι και αρχαία όμως. Ο Μέγας Αλέξανδρος ήταν από τη Μακεδονία.

"Ναι, αυτή είναι η μικρή, αλλά σπουδαία χώρα του. Έχουμε ένα τεράστιο άγαλμα του στα Σκόπια, που είναι πάνω σε ένα άλογο. Έχει 19 μέτρα ύψος. Αυτός ξεκίνησε τα πάντα. Μετά το θάνατο του όλα άρχισαν να διαλύονται, αλλά να που είμαστε ακόμη εδώ".

Ποιο μακεδονικό φαγητό σου λείπει;

"Θα σε προσκαλέσω για φαγητό. Θα λατρέψεις τα πάντα. Τον μουσακά, τον σαβαρμά, τους ντολμάδες. Θα πρέπει να σας κάνω το τραπέζι.

Τι θέλεις να πεις στους Αμερικάνους για τη χώρα σου;

"Ότι είναι μια χώρα με ζεστούς ανθρώπους. Αγαπάμε όλους όσους έρχονται. Η Μακεδονία είναι μικρή στο χάρτη, αλλά μεγάλη στην καρδιά".

Γιατί ήρθες τώρα στο ΝΒΑ;

"Μετά από δύο ευρωπαϊκά πρωταθλήματα, ένιωσα ότι μπορούσα να κάνω το κάτι παραπάνω. Είμαι 31. Είχα κάποιες προσφορές από την Ευρώπη, με διπλάσια μάλιστα χρήματα, αλλά δεν ήθελα να είμαι ο τύπος που θα έλεγε πάντα «θα μπορούσα να πάω στο ΝΒΑ, αλλά δεν το έκανα επειδή το ένα ή επειδή το άλλο». Δεν θέλω να αποφεύγω τα πράγματα. Είναι τώρα ή ποτέ".

Είχες ευκαιρία να παίξεις και παλαιότερα;

"Υποτίθεται θα πήγαινα στους Magic. Ήμουν στο Orlando για προπονήσεις, αλλά δέχτηκε μια πρόταση από την Ευρώπη, που δεν μπορούσα να αρνηθώ".

Πόσο δημοφιλές είναι το μπάσκετ στη χώρα σου;

"Είναι πολύ μεγάλο. Το πιο δημοφιλές σπορ. Το 2011, σε ένα από τα πιο δυνατά Ευρωμπάσκετ, αφού ήταν εκεί όλοι οι ΝΒΑερ, πήραμε την 4η θέση και παραλίγο να φτάσουμε στον τελικό".

Για πόσο μεγάλη χώρα μιλάμε;

Έχει 2,1 εκατομμύρια κατοίκους. Η Atlanta έχει τους διπλούς. Η μισή Atlanta μπορεί να έρθει και να μας καταλάβει!

Ποιες ήταν οι αντιδράσεις στα Σκόπια μετά την είδηση ότι πήγες στους Hawks;

"Η Atlanta υπέγραψε μαζί με εμένα και 2 εκατομμύρια φαν. Ο κόσμος μου έλεγε «επιτέλους έχουμε έναν παίκτη στο ΝΒΑ. Έχουμε έναν λόγο να μείνουμε μέχρι αργά ξύπνιοι». Θα φταίω εγώ, αλλά θα μείνει αρκετός κόσμος όρθιος μέχρι το πρωί. Με πήρε μέχρι και ο πρόεδρος της χώρας".

- Ποια θα είναι η δυσκολότερη προσαρμογή που θα πρέπει να κάνεις;

"Δεν νομίζω ότι θα βρω κάποια δυσκολία. Θα είναι απλά λίγο περίεργο. Ότι και να έχεις κάνει στην Ευρώπη, να έχεις πάρει ευρωπαϊκά και τίτλους, δεν σημαίνει τίποτα στο ΝΒΑ. Πρέπει να παλέψεις για τη θέση σου".

- Ποιος ήταν ο αγαπημένος σου παίκτης όταν ήσουν μικρός;

"Ο Michael Jordan και ο Kevin Garnett, όπως όλων".

- Πότε έπιασες μπάλα μπάσκετ για πρώτη φορά;

"Ο πατέρας μου ήταν επαγγελματίας παίκτης για 14 χρόνια".

- Οπότε αυτός...

"Βλέπαμε τα μετάλλια στο σπίτι και τα είχαμε σαν παιχνίδια. Υπήρχε πολύ μπάσκετ στο σπίτι μας. Κάποιο καλοκαίρι πήρα 12 πόντους. Ήμουν 14. Στο μυαλό μου το μόνο που είχε σημασία είναι να σκοράρω απέναντι σε μεγαλύτερους. Μετά με πήραν στις μικρές εθνικές ομάδες".

- Πόσα καλά χρόνια έχεις μπροστά σου;

"Πιστεύω ότι έχω 4-5. Μετά θα αποσυρθώ και θα έχω περισσότερο χρόνο να ασχοληθώ με την οικογένεια μου, αλλά παράλληλα να βοηθήσω το μπάσκετ στη χώρα μου να βελτιωθεί".

- Έχεις πολλά τατουάζ, ποιο είναι το πρώτο που έκανες;

"Έχω ένα στο πόδι, που ήθελα να είναι ένα αστέρι, με μια μπάλα μπάσκετ και γύρω του κάποια κινέζικα σύμβολα. Για να είμαι ειλικρινής θυμάμαι μόνο τα μισά από τα σύμβολα. Ήταν το 2002, θυμάμαι όλα τα τατουάζ που έχω, αλλά τι συμβολίζει το καθένα, όχι...".

- Τα αυτοκίνητα είναι ένα από τα χόμπι σου.

"Ναι, σχεδόν κάθε χρόνο αγοράζω ένα Ford Mustang GT. Μου αρέσουν πολύ τα αμερικάνικα αυτοκίνητα. Θα πάρω σίγουρα κάτι από την Αμερική".


protothema.gr
...



Facebook
Twitter

..