| ]

ad2

του Γιώργου Κ. Ανδρή Μέχρι και «εικονικούς» υποκυβισμούς σκαρφίζονται οι ιδιοκτήτες αυτοκινήτων μεγάλου κυβισμού για να αποφύγουν τα τεκμήρια, τα τέλη κυκλοφορίας και τους φόρους πολυτελούς διαβίωσης. Δείτε στην έρευνα που ακολουθεί...
πόσο …κοστίζει ο υποκυβισμός, πώς έχει χτιστεί το κύκλωμα για τα «βαφτίσια» και σε ποιες ενέργειες προχωρεί το ΣΔΟΕ.


Από «κόσκινο» θα περάσουν οι ιδιοκτήτες αυτοκινήτων που έχουν πραγματοποιήσει αλλαγή κινητήρα στο όχημά τους τοποθετώντας ωστόσο κάποιον με μικρότερο κυβισμό καθώς τα στελέχη του ΣΔΟΕ αποκάλυψαν κύκλωμα που πραγματοποιούσε «εικονικές» αλλαγές κινητήρων με στόχο τη φοροδιαφυγή. Ειδικότερα, το ΣΔΟΕ με επείγον έγγραφό του προς το Υπουργείο Μεταφορών αλλά και στις Διευθύνσεις Μεταφορών ζητά να του αποστείλουν όλες τις αλλαγές κινητήρων που έχουν δηλωθεί τα τελευταία χρόνια ώστε να περάσουν από έλεγχο όλα τα αυτοκίνητα.

Σύμφωνα με στελέχη του ΣΔΟΕ η αντικατάσταση κινητήρα με αντίστοιχο χαμηλότερου κυβισμού έως 25% είναι απολύτως νόμιμη ωστόσο κάποιοι εκμεταλλευόμενοι της νομοθεσίας είχαν στήσει ολόκληρο κύκλωμα και πραγματοποιούσαν αλλαγές κινητήρων σε οχήματα μόνο στα χαρτιά. Δηλαδή ενώ το αυτοκίνητο συνεχίζει να έχει τον ίδιο κινητήρα και ιπποδύναμη, στην Αδεια Κυκλοφορίας εμφανίζεται πως έχει τοποθετηθεί κινητήρας μικρότερου κυβισμού κλέβοντας έτσι το ελληνικό δημόσιο. Στο κύκλωμα συμμετέχουν πέραν των ιδιοκτητών των οχημάτων, συνεργεία, ΚΤΕΟ αλλά και υπάλληλοι των Διευθύνσεων Μεταφορών.

Το κόστος της «εικονικής» αλλαγής κινητήρα
Αν κάποιος έχει ένα δίλιτρο αυτοκίνητο και ήθελε να μειώσει τον κυβισμό του οχήματός του μόνο στην Αδεια Κυκλοφορίας και κατ' επέκταση στην εφορία το κόστος κυμαίνονταν σε περίπου 1.000 ευρώ και ο ιδιοκτήτης του από 660 ευρώ για Τέλη Κυκλοφορίας πλήρωνε 265 ευρώ, το τεκμήριο από 8.800 ευρώ μειώνονταν στα 6.400 ευρώ και βέβαια δεν υπήρχε πλέον ο Φόρος Πολυτελούς Διαβίωσης ο οποίος ανέρχονταν σε 440 ευρώ. Το όφελος για τον ιδιοκτήτη ενός δίλιτρου που «άλλαζε» κινητήρα μόνο στα χαρτιά μόνο από τα Τέλη Κυκλοφορίας και το Φόρο Πολυτελούς Διαβίωσης ανέρχονταν σε 835 ευρώ, από την ασφάλεια γλίτωναν τουλάχιστον 200 ευρώ ετησίως ενώ από το τεκμήριο μειώνονταν κατά 2.400 ευρώ. Παράλληλα ο ιδιοκτήτης του οχήματος δεν πραγματοποιούσε καμία απολύτως μετατροπή στο όχημά του και βέβαια εξαιτίας του υποκυβισμού αμέσως αποκτούσε πολύ υψηλότερη μεταπωλητική αξία σε σχέση με τα αντίστοιχα δίλιτρα μοντέλα. Σε περίπτωση που ο κινητήρας ήταν πάνω από τα 2 λίτρα τότε το κόστος της «εικονικής» αλλαγής κινητήρα ήταν πολύ υψηλότερο καθώς αυξάνονται ανάλογα τα Τέλη Κυκλοφορίας, τα Τεκμήρια αλλά και ο Φόρος Πολυτελούς Διαβίωσης. Παράλληλα, γνώστες της αγοράς αναφέρουν ότι ένας ακόμη «καυτός» φάκελλος που αναμένεται να ανοίξει είναι αυτός που αφορά σε αυτοκίνητα τα οποία αλλάζουν κινητήρα βάζοντας μεγαλύτερο απ΄ ότι φαίνεται στα χαρτιά. Ετσι, πληρώνουν χαμηλά τέλη, φόρους κ.λπ. αλλά έχουν στη διάθεσή τους ένα Ι.Χ. με πολύ μεγαλύτερη ιπποδύναμη.
Μπλεγμένα και ΚΤΕΟ

Από τη στιγμή που γίνεται μια αλλαγή κινητήρα το όχημα αναγκαστικά κάποια στιγμή θα πρέπει να περάσει από ΚΤΕΟ. Και αυτή η διαδικασία ολοκληρώνεται χωρίς παρατηρήσεις με το ανάλογο τίμημα βέβαια. Ειδικότερα το ΣΔΟΕ έχει εντοπίσει ήδη δύο μεγάλα ΚΤΕΟ που έχουν περάσει τα οχήματα που έχουν πέσει στην τσιμπίδα του και αφορούν αρχικά τις περιοχές της Στερεάς και Νότιας Ελλάδας. Το κόστος του «ελέγχου» χωρίς παρατηρήσεις σε οχήματα που έχουν αλλάξει κινητήρες στα χαρτιά κυμαίνεται μεταξύ 300 έως και 1.000 ευρώ ανάλογα με τον κυβισμό του αρχικού κινητήρα αλλά και τις επιπλέον παρανομίες που πιθανόν να έχουν δηλωθεί στα χαρτιά... Παράλληλα τα στελέχη του ΣΔΟΕ έχουν ανακαλύψει και εκατοντάδες «μαϊμού» Πιστοποιητικά Τεχνικών Ελέγχων τα οποία μετά από διασταύρωση που πραγματοποίησαν στα ΚΤΕΟ που φέρονται ότι τα έχουν εκτυπώσει διαπιστώθηκε ότι είναι πλαστά. Αλλωστε με τη χρήση της τεχνολογίας μπορεί ο οποισδήποτε να κατασκευάσει ένα Πιστοποιητικό Τεχνικού Ελέγχου καθώς τα μόνα που χρειάζεται είναι ένας υπολογιστής, ένα scanner και ένας εκτυπωτής. Οι επιτήδειοι «σκανάρουν» το γνήσιο έγγραφο και με τη χρήση προγράμματος επεξεργασίας φωτογραφίας αλλάζουν τα στοιχεία του ιδιοκτήτη αλλά και του οχήματος. Η πλαστογραφία των Πιστοποιητικών ΚΤΕΟ θα είχε παυθεί αν το κράτος αποφάσιζε να συνδέσει τις online βάσεις των ΚΤΕΟ με τα συστήματα των Αρχών ώστε να διαπιστώνεται αν τα έγγραφα είναι γνήσια ακόμη και στους ελέγχους που πραγματοποιεί η Τροχαία.

Οι κυρώσεις

Για την αντικατάσταση του κινητήρα παρέχεται στον ιδιοκτήτη του οχήματος διάστημα 30 ημερών, να το δηλώσει στην αρμόδια Δ/νση Συγκοινωνιών, ώστε να γίνει ανάλογη τροποποίηση στην άδεια κυκλοφορίας. Διαφορετικά η παράβαση είναι σε βαθμό πταίσματος και προβλέπεται κράτηση 6 μήνες και πρόστιμο μέχρι 3.000 Ευρώ σύμφωνα με το άρθρο 85 παρ. 4 Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, όπως τροποποιήθηκε πρόσφατα. Η δήλωση γίνεται με την προσκόμιση ανάλογων παραστατικών στην Δ/νση Συγκοινωνιών της Νομαρχίας που έχει εκδοθεί η άδεια κυκλοφορίας. Όταν δεν υπάρχει αριθμός κινητήρα γίνεται ο κυβισμός και διαπιστώνεται η ισχύς του από υπαλλήλους της Δ/νσης Συγκοινωνιών. Σε περίπτωση που παραποιείται ή αλλοιώνεται ο αριθμός του κινητήρα, ο κάτοχος του οχήματος τιμωρείται με ποινή φυλάκισης τουλάχιστον 1 μηνός και οριστική αφαίρεση της άδειας κυκλοφορίας του οχήματος, που επιβάλλεται υποχρεωτικά από το δικαστήριο, σύμφωνα με το άρθρο 85 παρ. 5 του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας. Η διαπίστωση γίνεται έπειτα από έλεγχο του αριθμού κινητήρα και ταυτοποίησή του από την άδεια κυκλοφορίας, προβλέπεται δε η ακινητοποίηση του οχήματος και η μεταφορά του στην αρμόδια Υπηρεσία. Για παραπέρα κυρώσεις αυτές επιβάλλονται από την Δ/νση Συγκοινωνιών.

fpress.gr



Facebook
Twitter

..