| ]

ad2

Μεγάλο πονοκέφαλο στο υπουργείο Μεταφορών και στις εποπτευόμενες ΔΕΚΟ (ΟΑΣΑ, ΟΣΕ, ΟΑΣΘ) επιφέρει το "κούρεμα" της ετήσιας κρατικής επιδότησης από το υπουργείο Οικονομικών. Εάν το υπουργείο Οικονομικών εμμείνει...
σε "κούρεμα" επιδοτήσεων ύψους 120 εκατ. το 2014 και 150 εκατ. το 2015, σε σχέση με την εγκριθείσα επιδότηση του 2013 (380 εκατ. ήταν το αρχικό κονδύλι), αυτομάτως θέτει πρόσθετα και ίσως ανυπέρβλητα προβλήματα στους συγκοινωνιακούς και σιδηροδρομικούς φορείς.

Αυτό, διότι ο όμιλος ΟΑΣΑ (Μετρό, Ηλεκτρικός, Τραμ, λεωφορεία και τρόλεϊ), ο ΟΑΣΘ και ο ΟΣΕ γνωρίζουν, τα τελευταία χρόνια, μείωση του κύκλου εργασιών και στηρίζουν τους επιχειρησιακούς τους στόχους (συχνότητα και αριθμός δρομολογίων) στο μέγεθος της ετήσιας κρατικής επιδότησης.

Μάλιστα στην ΟΣΥ (λεωφορεία και τρόλεϊ) η συρρίκνωση των επιδοτήσεων ξεκίνησε ήδη. Τον τρέχοντα μήνα πιστώθηκαν στην εταιρεία μόλις 6 εκατ. ευρώ ως μηνιαία κρατική επιδότηση.

Έως και τον περασμένο μήνα, η μηνιαία επιδότηση της ΟΣΥ έφτανε τα 11,8 εκατ. ευρώ, καλύπτοντας, σε συντριπτικό ποσοστό, τις δαπάνες μισθοδοσίας.

Κρατική επιχορήγηση συγκοινωνιών και σιδηροδρόμου

Σε εκατ. ευρώ

Επιχορήγηση 2014

Επιχορήγηση 2015–16–17*

ΟΣΕ

53,0

45,0

ΤΡΑΙΝΟΣΕ

58,0

58,0

ΟΑΣΑ

100,29

86,0

ΟΑΣΘ

48,0

41,0

ΚΤΕΛ

1,0

1,0

ΣΥΝΟΛΟ

260,29

231,0

Αρνητική εξέλιξη

Η διοίκηση της ΟΣΥ (διευθύνων σύμβουλος Γιάννης Οικονόμου) υπογράμμισε ότι πρόκειται για αρνητική εξέλιξη, υποστηρίζοντας ωστόσο ότι "καταβάλλονται προσπάθειες ώστε το νούμερο αυτό να αυξηθεί τους επόμενους μήνες και να μην παγιωθεί στα 6 εκατ.".

Μάλιστα εργαζόμενοι σε λεωφορεία και τρόλεϊ υποστηρίζουν ότι εάν το υπουργείο Εργασίας δεν κατέβαλλε 20 εκατ. ευρώ ως οφειλές για τα μειωμένα εισιτήρια (τα δικαιούνται πολύτεκνοι, άνω των 65 ετών, κ.ά.), θα υπήρχε κίνδυνος να μην πληρωθεί η μισθοδοσία του Νοεμβρίου και του Δεκεμβρίου.

Γενικότερα εντύπωση προκαλούν τα ποσά που ενέκρινε το ΥΠ.ΟΙΚ. ως ετήσιες επιδοτήσεις για τα έτη 2014-2017 σε ΟΑΣΑ και ΟΣΕ.

Για τον όμιλο του ΟΑΣΑ προτείνει 100 εκατ. το 2014 και 86 εκατ. το 2015, όταν το 2013 είχε εγκρίνει αρχικά 160 εκατ. Αυτομάτως γεννάται το ερώτημα από πού ο οργανισμός θα "καλύψει τρύπα" 74 εκατ. μέσα σε 2 χρόνια, όταν παρατηρείται μείωση εσόδων λόγω πτώσης της επιβατικής κίνησης.

Αντίστοιχα, στον ΟΣΕ και όχι στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ, η οποία ιδιωτικοποιείται, ενέκρινε επιδότηση μόλις 53 εκατ. το 2014 και 45 εκατ. το 2015. Η επιχορήγηση του ΟΣΕ έχει να κάνει με τη συντήρηση της σιδηροδρομικής υποδομής. Η μείωση, σύμφωνα με εργαζομένους του ΟΣΕ, έχει να κάνει με το γεγονός ότι ο ΟΣΕ θα προκηρύξει του χρόνου 3 ΣΔΙΤ για τη συντήρηση του δικτύου.

Μέσω των τριών ΣΔΙΤ θα δρομολογηθεί η είσοδος ιδιωτών στη συντήρηση ισάριθμων τμημάτων του σιδηροδρομικού δικτύου στην Πελοπόννησο, στην κεντρική και στη βόρεια Ελλάδα.

Όπως και στις συγκοινωνίες έτσι και στον σιδηρόδρομο, εκπρόσωποι των εργαζομένων φοβούνται ότι η συρρίκνωση της κρατικής επιχορήγησης συνεπάγεται μείωση του μεταφορικού έργου.

Για παράδειγμα, στα λεωφορεία και τρόλεϊ εργαζόμενοι υπογραμμίζουν ότι θα μειωθούν και θα καταργηθούν δρομολόγια, ενώ στον ΟΣΕ ότι το προσωπικό σε συντήρηση και φύλαξη του δικτύου θα μείνει χωρίς αντικείμενο.

Γι' αυτό το λόγο, συνδικαλιστές υποστηρίζουν ότι ελλοχεύει ο κίνδυνος απομακρύνσεων, αφού σε μελλοντική αξιολόγηση ίσως χαρακτηριστούν "πλεονάζον προσωπικό".

Tμήμα ειδήσεων defencenet.gr



Facebook
Twitter

..